"Het gaat ook echt gewoon under your skin zitten.."

Leontien Mees (47), Maastricht

"Ik ben zo benieuwd naar vanavond! Ik heb al zoveel gehoord over de Vrijthofconcerten van Rieu. Iedereen zegt altijd dat het een soort van betovering is, dat het je overvalt en dat je erdoor wordt meegenomen. Eigenlijk weet ik niet precies wat ik me daarbij moet voorstellen. Zelf zou ik er niet snel voor kiezen om naar een concert van Rieu te gaan. Ik werk inmiddels alweer anderhalf jaar voor Maastricht Marketing en eigenlijk kan en wil ik er dus niet meer onderuit. Ik heb Maastricht in mijn hart en heb echt veel zin in vanavond.

Het bruisende in de stad, dat stukje van de Rieu-magie, heb ik natuurlijk wel al meegekregen. Dat valt eigenlijk ook niet te missen. Het gaat ook echt gewoon under your skin zitten. Vanuit mijn achtertuin hoor ik iedere avond de muziek en zie ik het vuurwerk. De confetti belandt zelfs in mijn tuin. Maar dat is toch anders, het is niet het hele ‘Rieu-gevoel’

Vanavond zit ik met collega’s op het terras op het Vrijthof. Heerlijk eten, een glaasje wijn (of twee) en aan het einde natuurlijk heerlijk meebewegen op de klanken van de wals. Dikke kans dat ik na deze eerste keer de concerten vanaf mijn eigen terras heel anders ervaar. Ik kan niet wachten!"

Het portret van Leontien Mees onderdeel van een portrettenreeks van 11 bezoekers van de André Rieu Vrijthofconcerten in 2018. Dit is een productie van Maastricht Marketing in samenwerking met Chapeau Content Creators.

Tekst: Demy Janssen
Fotografie: Richard Stark